30 nawyków, które zmienią twoje życie - zarządzanie czasem
Nie możemy robić wszystkiego na raz. Albo ustalimy priorytety i skupimy się na ważnych zadaniach, albo wszystko się posypie. Poza tym, dlaczego marnujemy tyle czasu na jałowe dyskusje i zbędne czynności?
Cel
Zdobycie nowych umiejętności w zakresie treningu umiejętności planowania i organizacji pracy własnej i organizacji pracy zespołu, zarządzania czasem, diagnozowania indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy własnej.
Analiza czasu
- sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
- diagnozowanie tzw. złodziei czasu
- sposoby radzenia sobie z największymi złodziejami czasu
- definiowanie celów – warunki poprawnego sformułowania celu
- na co należy zwracać uwagę przy formułowaniu swoich celów
- wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
Zasady zarządzania priorytetami
- techniki ustalania ważności zadań
- reguła Pareto, metoda Eisenhowera, reguła ABC
- metoda planowania i kontroli realizacji przedsięwzięć, planowanie pisemne
Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
- ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności
- jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
- organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
- krzywa sprawności
Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie
- jak realistycznie budować swój plan czasowy?
- wypracowanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w pracy
- identyfikacja złodziei czasu w pracy
- kontrola i wpływ jako czynniki niwelujące powstawanie barier czasowych
- strategie odkładania spraw na później
Delegowanie zadań
- korzyści z delegowania
- poziomy delegowania
- problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
- tworzenie harmonogramu zadań
Prowadzenie spotkań a oszczędność czasu
- moderowanie spotkania, techniki prowadzenia zebrań tematycznych i organizacyjnych
- tworzenie harmonogramów spotkania
Metodyka prowadzenia szkolenia
Szkolenie jest prowadzone przez dwóch trenerów. Uczestnicy biorą udział w grach i różnego rodzaju symulacjach, rozwiązują testy i uczestniczą w ćwiczeniach praktycznych często opartych o rzeczywiste przykłady np. z własnej firmy.
Wymiar godzinowy szkolenia
„30 nawyków, które zmienią twoje życie - zarządzanie czasem” 2 dni x 8h (45min).