Jeśli nie dostajesz tego, co chcesz – zmień to, co robisz. Negocjacje w biznesie.

Negocjacje to przede wszystkim komunikacja mająca na celu uzgodnienie stanowiska w jakiejś sprawie, np. kontrakcie, biznesie czy sporze. Mówimy o niej wówczas, gdy interesy obu stron są częściowo zbieżne, a częściowo różne, i gdy chcą one zawrzeć porozumienie, aby zlikwidować istniejące rozbieżności...

Cel

Poprawienie skuteczności technik negocjacji nastawionych na współpracę.Uzyskanie stanu rozpoznania własnych mocnych stron podczas rozmów handlowych a także zwiększenie wśród uczestników stanu wiedzy na temat badania potrzeb klienta. Zapoznanie się z taktykami negocjacyjnymi.

Budowanie przewagi

  • budowanie dialogu z klientem
  • komunikat Ja i Komunikat Ty w negocjacjach
  • jak sobie radzić z komunikatami oceniającymi klientów
  • czynniki wpływające na budowanie przewagi
  • budowanie przewagi za pomocą argumentacji
  • budowanie przewagi psychologicznej
  • budowanie wizerunku dostawcy-monopolisty

Batna handlowca i batna klienta

  • rozpoznawanie BATNA strony sprzedającej
  • najczęstsze alternatywy strony kupującej
  • stosowanie zasady niedostępności
  • stosowanie zasady reaktancji

Prezentacja oferty

  • prezentacja przed jednym klientem
  • prezentacja na forum
  • praca na własnych mocnych stronach
  • eliminacja słabych stron własnej prezentacji handlowej
  • jak mnie widzi klient?

Obrona ceny

  • model ZOPA (Zone of Possible Agreement)
  • konkurencja ma lepszą ofertę
  • przyczyny obiekcji cenowych
  • zbijanie obiekcji cenowych
  • stosowanie zasady kontrastu
  • stosowane techniki wywierania wpływu związane z ceną

Trudne sytuacje handlowe

  • typy osobowości
  • porozumienie się z własnym antagonistą osobowościowym
  • wywieranie wpływu na różne typy osobowości negocjatorów
  • studium przypadku trudnych rozmów i sytuacji przy stole

Konflikty w negocjacjach

  • konflikty emocji
  • konflikty interesów
  • ujawnianie emocji w negocjacjach
  • twoja postawa w konflikcie
  • kompromis a Integracja

Taktyki manipulacyjne

  • strategia dla klientów manipulujących
  • strategia dla klientów manipulujących ad hoc
  • najczęściej stosowane taktyki wywierania wpływu
  • sposób obrony przed konkretnymi taktykami wywierania wpływu
  • studium przypadku taktyk wykorzystywanych przez Działy Zakupów

Metodyka prowadzenia szkolenia

Szkolenie prowadzone przez dwóch trenerów. Połączenie teorii z formą warsztatową pozwala na efektywniejsze zapamiętanie przekazywanych treści. Zajęcia uzupełniane studium przypadków i prezentacjami video.

Wymiar godzinowy szkolenia


„Jeśli nie dostajesz tego, co chcesz – zmień to, co robisz. Negocjacje w biznesie.” 2 dni x 8h (45min).

"Najważniejszym celem edukacji nie jest zdobycie wiedzy, lecz umiejętności działania."



Ta strona używa cookie.

Dla Państwa wygody Serwis www.hr-szkolenia.pl używa plików cookies m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników, i w celach statystycznych. Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty. Ustawienia polityki cookies można zmienić w opcjach przeglądarki.
W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych tu cookies.
Przeczytaj politykę prywatności: LINK

Nasi partnerzy