Aby nam się chciało tak jak nam się nie chce – motywowanie zespołów
Cel szkolenia
Celem jest dostarczenie narzędzi oraz praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z tworzeniem efektywnych zespołów i zarządzania nimi. Budowanie i motywowanie zespołów pracowników to jedne z najbardziej cenionych umiejętności. Uczestnicy nauczą się, jak skutecznie komunikować się z innymi, aby osiągnąć pożądane efekty.
Komunikacja w zespole
- wzorce komunikowania się w zespole
- kierunki i treści komunikacji
- struktura i przepływ informacji a efektywność podejmowania decyzji
- sieci komunikacyjne w zespole
Efektywność pracy zespołu
- analiza własnych zachowań, słabe i mocne strony, na podstawie osobistych doświadczeń menedżerskich
- czynniki warunkujące skuteczność działań zespołowych
Konflikty
- konflikt, jako przyczyna trudności i niezrozumienia w relacjach z ludźmi
- źródła i rodzaje konfliktów
- postawy wobec konfliktów a źródła ich rozwiązywania
- diagnozowanie sytuacji konfliktowej
- przygotowanie i podejmowanie decyzji rozstrzygających
- konflikty oraz udzielanie informacji zwrotnych
Role zespołowe
- kwestionariusz moja rola w zespole
- osiem najczęściej występujących ról zespołowych
- diagnoza własnej roli najczęściej odgrywanej w zespole
- wypracowanie skutecznych metod zarządzania personelem
Metodyka prowadzenia szkolenia
Szkolenie jest prowadzone przez dwóch trenerów. Forma warsztatowa, praca w grupach. Uczestnicy biorą udział w grach i różnego rodzaju symulacjach, rozwiązują testy i uczestniczą w ćwiczeniach praktycznych często opartych o rzeczywiste przykłady np. z własnej firmy, przedsiębiorstwa.
Wymiar godzinowy szkolenia
„Aby nam się chciało tak jak nam się nie chce – motywowanie zespołów” 2 dni x 8h (45min).