Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje w zespole

Obcowanie z ludźmi, różne punkty wiedzenia powodują, że czasami dochodzi do sytuacji konfliktowych. Umiejętności rozwiązywania tego typu sytuacji z zachowaniem dobrych relacji jest czasami sztuką.

Cel szkolenia

Dostrzeganie pozytywnych aspektów konfliktu a także poznanie praktycznych metod i technik rozwiązywania konfliktów. Uczestnicy nauczą się kształtowania relacji ze współpracownikami opartych na jasnej komunikacji, czyli komunikacji "wprost".

Podstawowe informacje na temat komunikacji

  • umiejętność porozumiewania się z innymi - klucz do sukcesu
  • bariery w procesie komunikacji i błędy, jakie popełniamy
  • neurolingwistyczny model komunikacji - indywidualne różnice

Charakterystyka zjawiska konfliktu

  • mechanizmy powstawiania i przebiegu konfliktu
  • poziom strukturalny, psychologiczny i zachowania
  • dynamika konfliktu - zachowania sprzyjające eskalacji sporu
  • trójkąt satysfakcji - zaspokojenie potrzeb stron konfliktu na trzech poziomach

Praktyczne umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole

  • konflikt jako element rozwoju zespołu
  • co warunkuje cykliczność konfliktowych zachowań wśród ludzi
  • typowe reakcje i działania podejmowane w sytuacjach konfliktowych
  • mediacja jako skuteczna metoda rozwiązywania konfliktów w zespole

Strategie rozwiązywania konfliktów: unikanie, wycofanie, dominacja, kompromis

  • negocjacje, czyli poszukiwanie różnych rozwiązań satysfakcjonujących strony konfliktu
  • style negocjacji
  • zasady stosowania ustępstw w sytuacjach konfliktowych
  • mediacje jako alternatywa porozumienia się

Procedury, taktyki asertywnych wypowiedzi i zachowań

  • umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
  • przyczyny trudności z odmawianiem
  • reguły odmowy asertywnej
  • bezpośrednie, uczciwe i stanowcze wyrażanie swoich uczuć
  • wyrażanie odczuć negatywnych
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach i profilaktyka
  • umiejętność argumentowania
  • konstruktywne reagowanie na krytykę i oceny
  • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej

Psychologiczne techniki wpływu w konflikcie

  • reguła wzajemności
  • reguła konsekwencji
  • etykietowanie
  • "fałszywe zwierciadło”

Metodyka prowadzenia szkolenia

Szkolenie jest prowadzone przez dwóch trenerów. Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez prać w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz testy i ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, prać indywidualną, dyskusje, symulacje i mini-wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną.

Wymiar godzinowy szkolenia

„Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje w zespole” 2 dni x 8h (45min).

"Najważniejszym celem edukacji nie jest zdobycie wiedzy, lecz umiejętności działania."



Ta strona używa cookie.

Dla Państwa wygody Serwis www.hr-szkolenia.pl używa plików cookies m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników, i w celach statystycznych. Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty. Ustawienia polityki cookies można zmienić w opcjach przeglądarki.
W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych tu cookies.
Przeczytaj politykę prywatności: LINK

Nasi partnerzy