TWI -System szkoleń stanowiskowych

Opis szkolenia i cel - TWI

 

Cel programu TWI jest szybki rozwój nowej kadry produkcyjnej, aby w efekcie uzyskać wzrost produktywności i jakości. Celem nadrzędnym jest wyszkolenie kadry produkcyjnej
aby w sposób ciągły, bezpieczny, szybki i poprawny wykonywali swoją pracę.

Adresaci szkolenia

  • kierownictwo produkcji średniego i wyższego szczebla (menedżerowie produkcji, kierownicy zakładu, kierownicy produkcji),
  • kadra, która udziela instruktażu stanowiskowego podwładnym.
  • koordynatorzy Lean Manufacturing,
  • koordynatorzy Kaizen,
  • inżynierowie ciągłego doskonalenia,
  • pełnomocnicy ds. jakości.

Korzyści dla uczestników

  • nauka przez praktykę
  • poznanie najlepszych praktyk tworzenia programu sugestii pracowniczych
  • przegląd rozwiązań możliwych do zastosowania przy wdrożeniu programu szkoleń TWI
  • inspirujące ćwiczenia i warsztatowa forma
  • rozwój umiejętności motywowania pracowników do zgłaszania pomysłów
    i usprawnień

Metody szkolenia

 

Podczas szkolenia uczestnicy poznają m.in  szczegółowe założenia instruktażu stanowiskowego i będą potrafili wcielić go w życie w swojej specyfice zawodowej.

16 godzin dydaktycznych – 2 dni

 

Program szkolenia

Istota TWI

  • historia TWI – geneza powstania,
  • rola – instruktora TWI
  • kluczowe kompetencje instruktora TWI
  • główne etapy TWI

Instruowanie pracowników (Job Instructions)

  • standardowe metody instruowania
  • błędy, które popełniamy w trakcie prowadzenia instruktażu
  • pokazywanie
  • omawianie

Metoda IP, cztery kroki przygotowania szkoleń przez zwierzchnika dla podwładnych

  • arkusz Podziału Pracy – przygotowanie i możliwości wykorzystania
  • odpowiednie przygotowanie szkolonego pracownika
  • własnoręczne wykonanie pracy, którą podwładny będzie wykonywał
  • obserwowanie podwładnego podczas wykonywania danej czynności
  • zwierzchnik monitoruje postępy pracy podwładnego

Instruktaż w 4 krokach

  • Krok 1 – przygotowanie ucznia (atmosfera; określenie pracy; weryfikacja, co uczeń potrafi; wzbudzanie zainteresowania; ustawienie ucznia w odpowiedniej pozycji)
  • Krok 2 – prezentowanie pracy (Omówienie, zademonstrowanie i zilustrowanie głównego kroku; wykonanie pracy ponownie z podkreślaniem wskazówek; ostrzeżenia)
  • Krok 3 – Sprawdzenie ucznia (poprawianie błędów; podkreślanie głównych kroków; podkreślanie wskazówek)
  • Krok 4 – Nadzór (samodzielność ucznia; wskazanie źródła pomocy; częstotliwość sprawdzeń; pytania; zmniejszanie nadzoru)

Zasady rozwijania umiejętności w trzech filarach – IP, MP, RP

  • IP - instruowanie pracowników IP (przygotowanie do szkolenia, własnoręczne wykonanie pracy, przekazanie informacji o kluczowych krokach – wskazówkach, wykonanie czynności przez operatora, informacja zwrotna o kluczowych krokach ze strony operatora, monitorowanie postępów pracy szkolonego)
  • MP- doskonalenie metod pracy MP ( elementy pracy, analiza czynności, doskonalenie zasad i czynności w metodzie pracy)
  • RP- budowa relacji z pracownikami ( relacja w rozwiązywaniu problemów
    – zdobywanie faktów, analiza proponowanych rozwiązań, ocena skutków rozwiązań, ocena skuteczności rozwiązań

Wykonanie arkusza APP

  • podział pracy z przykładu wideo.
  • określenie i nazwanie Głównych Kroków
  • identyfikacja wskazówek
  • określenie przyczyn dla wskazówek.
  • praca własna uczestników szkolenia na arkuszu/ach interaktywnych
  • prezentacja pracy uczestników szkolenia.
  • Instruowanie pracownika.  Poprawa oraz zatwierdzenie arkusza APP.

Efektywna komunikacja interpersonalna z uczniem  w realiach TWI – kluczowe umiejętności instruktora

  • pytania i aktywne słuchanie
  • obawy pracowników – jak je łagodzić?
  • udzielanie informacji zwrotnej – pochwała i reprymenda
  • komunikaty pozytywne i negatywne wobec ucznia
  • motywacja instruktora i ucznia
  • trudne sytuacje w czasie instruktarzu

Wykorzystanie elementów programu TWI w projektach Lean

  • wpisanie metod TWI w działania Lean
  • wykorzystanie i doskonalenie narzędzi Lean dzięki TWI

Case study i pytania uczestników

 

"Najważniejszym celem edukacji nie jest zdobycie wiedzy, lecz umiejętności działania."



Ta strona używa cookie.

Dla Państwa wygody Serwis www.hr-szkolenia.pl używa plików cookies m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników, i w celach statystycznych. Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty. Ustawienia polityki cookies można zmienić w opcjach przeglądarki.
W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych tu cookies.
Przeczytaj politykę prywatności: LINK